spot_img

Proč používat gymnastické míče?

Přemýšlíte nad pořízením gymnastického míče? Rádi byste se dozvěděli, co vlastně takové gymnastické míče jsou, k čemu jsou dobré a proč se na nich doporučuje cvičit? V následujícím článku vám vysvětlíme, proč gymnastické míče používat.

Co je to gymnastický míč?

Gymnastický míč, někdy se můžeme setkat i s jinými podobnými názvy jako například gym ball, míč na cvičení, balanční míč, rehabilitační míč a podobně, je výborná osvědčená multifunkční pomůcka určená k fitness, rehabilitaci či například k cvičení pro podporu rovnováhy.

Často se však využívá i jen tak k sezení, relaxačnímu protahování anebo zábavě. Gymnastické míče skvěle zapojují všechny svaly těla, i ty hluboké a zádové, jelikož nutí člověka neustále udržovat balanc na míči, který je sám o sobě zakulacená a nerovná plocha.

Mimo jiné jsou míče i skvěle praktické, můžete si na nich zacvičit v posilovně anebo si je rovnou pořídit domů.

Proč byste měli začít cvičit s gymnastickými míči i vy?

Míče na cvičení mají největší výhodu v tom, že jsou vhodné opravdu pro každého. Mohou je využívat malé děti, dospělí lidé, těhotné ženy či senioři (případně po konzultaci s lékařem). Na gymnastickém míči lze provádět širokou škálu cvičení.

Zajímavý je fakt, že už jen obyčejné sezení na balančním míči už je samo o sobě cvičením, protože při balancování na míči zapojujeme velkou řadu svalů, i přesto, že si to třeba ani neuvědomujeme. Díky jeho nestabilní ploše přináší rozsáhlé spektrum využití a blahodárné účinky našemu zdraví.

K čemu všemu můžeme gymnastické míče využít?

Gymnastické míče využíváme primárně ke cvičení. Jak jsme se již zmínili výše v tomto článku, i jen samotné sezení na míči se dá přirovnat k jednoduchému cvičení, jelikož se při něm aktivují povrchové i hluboké svaly.

Proto se velmi často doporučuje při sedavých zaměstnáních vyměnit obyčejné kancelářské židle za míče na cvičení. Výborně díky tomu totiž zapojíte svůj hluboký stabilizační systém páteře. S gymnastickými míči ale můžeme procvičovat jakoukoliv část těla.

Kromě zad a celkové aktivace svalů jsou gymnastické míče velmi vhodné i například pro zpevnění středu těla, posílení břišních svalů či pro jakoukoliv rehabilitaci, například kolen nebo kyčlí. Cvičení s gymnastickými míči mohou využívat ke hrám děti i dospělí. Zábavnou formou se tak procvičují svaly a trénuje se stabilita i koordinace pohybu. 

Podpořte svůj aktivní styl života a začněte cvičit na gymnastických míčích!

  • Aktivujete svůj svalový systém a procvičujte zkrácené svaly
  • Nemusíte se bát ani po vážných zraněních či operacích kloubů, cvičení na míčích je velmi vhodné pro rehabilitaci
  • Podpoříte stabilitu svého těla a korigovaný sed
  • Můžete na nich cvičit plně z pohodlí domova
  • Míče nemusíte používat pouze ke cvičení, ale jen tak k zábavě, relaxaci anebo jako náhradu židlí
  • Můžete na něm cvičit vy i vaše děti
- Reklama -udalosti
- Reklama -PR článek

Mohlo by vás zajímat

- Reklama -magazín

Redakce doporučuje

udalosti